Relațiile Copiilor Speciali – Confesiunile Mihaelei

Este simplu sa vorbesti. Toata lumea vorbeste. Intrebarea este cum poti face astfel incat cuvintele tale sa conteze? Stabilirea relatiilor cu ceilalti te poate ridica sau dimpotriva, te poate desfiinta…

De ce relatii de carton, adica superficiale? Pentru ca nu toate  relatiile conduc la o treapta superioara de crestere a ta ca individ, pentru ca unele relatii te pot inalta fizic, spiritual iar altele te pot face, daca le permiti mental,  sa te simti mic si neinsemnat. 

CITESTE MAI MULT DEPSRE PODCAST AICI

Relatiile intre noi ca indivizi pot fi minunate, autentice si acestea se bazeaza pe afinitati comune, pe simpatie si acceptare insa sunt si relatiile bazate doar pe interese si pot fi catalogate drept relatii de carton, fara un fundament stabil bazat pe valori. Aceste relatii devin frustrante la un moment dat. Stabilirea unor relatii sanatoase si autentice presupune un proces frumos al oamenilor de descoperire, constientizare a afinitatilor si a: wow, mi-ai citit gandurile, simtim la fel! Si aici se naste scanteia prieteniei, a relatiei.

Acest mecanism al nasterii unei relatii este valabil intre indivizii obisnuiti, insa ce se intampla cu relationarea copiilor speciali?

Cineva spunea ca prietenia si dragostea sunt cele mai eficiente terapii de  vindecare. Daca pentru un copil obisnuit a stabili relatii cu alti copii sau adulti este o operatie simpla, copilul cu cerinte educative speciale se confrunta cu multiple provocari cand vine vorba despre a lega relatii cu ceilalti. Este vorba despre lipsa oportunitatii: copiii speciali au sanse limitate de a interactiona cu alti oameni, dificultati de comunicare, nu au suficient sprijin, au modalitati diferite de a relationa: copiii speciali se exprima diferit de ceilalti oameni, ei pot fi catalogati ca find lipsiti de empatie doar pentru ca au dificultati in procesarea senzoriala sau pentru simplul fapt ca nu pot sa raspunda in acelasi mod ca ceilalti. Lipsa increderii in propria persoana este o alta provaocare  uzuala a copiilor speciali, ei isi fac griji in privinta modului in care sunt perceputi de altii, ceea ce ii poate face sa fie retrasi si sa evite sa se implice in relatii. 

Intrebarea care se naste in mintea noastra referitor la relatiile pe care le stabilesc copiii speciali este: Sunt relatiile cu copiii speciali adevarate, autentice sau sunt acceptati doar pentru ca trebuie, pentru ca avem legi care trebuie respectate si exista o cerinta ca ei sa fie integrati? Oare exista curiozitatea adultilor, profesorilor, a celorlalti copii de a afla ce se afla sub carapacea unui copil special? 

De cele mai multe ori, copiii speciali sunt deosebiti si pentru ca au un talent sau niste abilitati surprinzatoare, energia lor, concentrarea lor se face pe un singur lucru pentru care devin sclipitori. Unii copii speciali sunt extraordinar de creativi, altii pot citi de la varste fragede, altii iubesc cifrele.

In a construi relatii adevarate cu copiii speciali poate ar ajuta abordarea sincera nu de acceptare ci de deschidere catre a le descoperi sufletele si de a-i trata de la egal la egal ca pe o experienta unica din care ai sigur ceva de invatat, poate simplitatea gandirii, poate lipsa limitarilor creative. Asta poate sa te conduca la concluzia ca a fi altfel nu e neaparat un lucru rau, distructiv ci din contra diversitatea Inseamna frumusete, valoare si evolutie. 

VEZI EPISODUL INTEGRAL AICI!

Leave A Comment